2012. november 27., kedd

Túrós, virslis lepény



Miután kipihentem magam és a gépemen rendezgettem a dolgokat, mert mindig hatalmas rendetlenség van, találtam egy receptet is, amit elkészítettem. Bár meglepődtem, hogy semmilyen komplikáció nem lépett fel sem a kiadagolás, sem a gyúrás és sem a sütés közben. Íme, a recept:
Hozzávalók a tésztához:
25 dkg túró
35 dkg liszt
1 csomag sütőpor
1 csapott kiskanál só
1 db tojás
6 evőkanál tej
pici olaj
Egyéb hozzávalók:
2 fej hagyma
2-3 dl tejföl
10 dkg sajt
Egy csomag virsli
Először könnyben úszó szemekkel felaprítjuk a kettő fej hagymát majd a virslit és kevés olajon pirítjuk, illetve fonnyasztjuk. Ha kész lekapcsoljuk a gázról. A tészta hozzávalóit összegyurmázzunk és gombócokat formálunk, majd kilapítjuk (nekem 16 darab jött össze). Margarinnal kikent sütőben kisütjük a tésztát, majd fél kész állapotban megkenjünk tejföllel, rádobáljuk a virsli karikákat és a megfonnyadt hagymát majd reszelt sajttal megszórjuk. Ha ezzel megvagyunk, újra visszatesszük a sütőbe és várjuk, amíg elkészül. Imádom.

Ui.: Eredeti recept itt: www.csakapuffin.hu

2 megjegyzés: