2012. november 18., vasárnap

Fahéjas csiga



A fahéj az ősz és a tél nagy kedvence. Illetve az én kedvencem is.  Szeretem inni, enni vagy szagolni.  De nem szeretem, amikor a kedvenceimet próbára teszik, lásd: pizzás csiga, makaróni pizza, húsos palacsinta. Így kicsit tartottam a fahéjas csigától is bármennyire szeretem a fahéjas dolgokat. De azért nagyon kíváncsi voltam. A csapó csattant egyszer a tészta pedig a kukában landolt. Óriási hibát követtem el. Cukros langyos tejbe fel kellett volna futtatnom az élesztőt, de közben elfelejtettem levenni a tűzhelyről a tejet így az felforrt az élesztő meg csak úszkált. Bár sejtettem, hogy ez valószínűleg nem jó, azért beleöntöttem a többi hozzávalóhoz és összegyurmáztam, de természetesen nem kelt meg és így már csak a kuka megoldás maradt. Pár óra mérgelődés és szitkozódás után csapó kettő és hozzáláttam ismét a fahéjas csigának, és jé, sikerült. Íme, a recept:
Hozzávalók:
ž   2,5 dl tej
ž   8 dkg vaj
ž   10 cukor
ž   65 dkg liszt
ž   1 csomag élesztő
ž   csipet só
ž   2 tojás
ž   1 zacskó vaníliás cukor
ž   fahéj
Egy lábosba beletesszük a cukrot és a tejet majd melegítjük, ujjacskánkkal megvizsgáljuk, ha langyos lehúzzuk a lábost és belemorzsoljuk az élesztőt, ez után pedig hagyjuk, hogy felfusson (lent kép). Közben egy nagyobb tálba beletesszük a lisztet, vajat (én margarint használtam), vaníliás cukrot, sót, tojásokat, 1 teáskanál fahéjat. Ha felfutott az élesztő beleöntöm a nagy tálba és összedolgozom a már bent lévő hozzávalókkal (én egy kicsit különálló részbe öntöttem az élesztőt és csak szépen lassan dolgoztam hozzá a többit). Ha szépen összedolgoztuk letakarjuk és kb. fél órára félre tesszük és várunk. Ezt követően kinyújtjuk, olvasztunk vajat (én margarint), rákenjünk a kinyújtott tésztára, ezután kristálycukrot és fahéjat keverünk össze, minél több benne a fahéj annál fahéjasabb íze lesz a csigának. Ezzel megszórjuk, majd feltekerjük a tésztát és elkezdjük felvágni. Előmelegített sütőben megsütjük, ha kész porcukorral meghintjük a csiguszokat.





Ui.: Miután megkelt a tészta és kettő cipóra vágtam és másikat nem fahájasporcukorral szórtam meg, hanem cukrozott kakaóval.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése