2013. január 31., csütörtök

Amerikából jöttem...

Éppen az email címemet pötyögtem be, amikor megpillantottam egy hívogató kinézetű valamit. Rámentem az oldalra, rögtön a hozzávalókat keresem, és ha legalább kettő olyant találok, amit nem ismerek, vagy nem tudnám beszerezni, akkor lépek tovább. Itt maradásra kéztettek a könnyen fellelhető hozzávalók és az elkészítés sem hangzott nagyon bonyolultan. Kicsit rágoogliztam. Az étel a tölcsérfánk nevet kapta, eredeti neve funnel cake. Észak Amerikában akkora népszerűségnek örvend, mint nálunk a kürtös kalács. Mindenhol ott van, vásárokon, karneválokon vagy egyéb rendezvényeken. Hasonló kis nyalánkságot találunk Indiában és Szlovéniában is.
Hozzávalók:   20 dkg liszt
1 csomag sütőpor
3 dkg porcukor
2 nagy csipet só
1 tojás
1 citrom lereszelt  héja
1 csomag vaníliás cukor
3,2 dl tej

1 evőkanál rum (én bonbon meggy aromát használtam és a tészta belseje rózsaszínes lett)
Elkészítés:
A hozzávalókat összedolgoztam, hasonló állaga lett, mint a palacsinta tésztának. Majd forró, bő olajban sütöttem ki. Itt volt egy-két probléma. Először habzsákba tettem, aztán így elsőre eléggé kizökkentett a nyugalomból, és a végén kanállal csurgattam az olajba. Végén szamóca dzsemmel fogyasztottuk! Így elsőre meglepően finom lett, és elég laktató is!

Forrás: www.piszke.blogspot.hu

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése