2012. december 17., hétfő

Kürtöskalács



A hideghez hozzátartozik a kürtöskalács, és a kürtöskalácsok közül is a fahéjas. Már régóta kinéztem egy receptet, egy kürtöskalács receptet, de erőt illetve papírtörlő gurigát kellett gyűjtenem. De a héten elkészítettem, isteni finom lett (nem viccelek), de ezzel a módszerrel nagyon idegölő. Első lépésben az összegyűjtött gurigákat alufóliával bevontam. Majd elkészítettem a tésztát:
-          2evőkanál kristálycukrot és 2,5 dl tejet egy lábosba tettem (külön tejes lábasunk van, mert anyukám szerint ez célszerű:D), rátettem a tűzhelyre,  majd miután langyos lett a tejci, lehúztam és belemorzsoltam az élesztőt (1 csomag), és vártam, amíg felfut.
-          Amíg az élesztőm futott és beért volna a célba, addig egy tálba tettem a következőket: 50 dkg liszt, 2 tojás, 8 dkg vaj, csipet só, 1 csomag vaníliás cukor. Miután az élesztő célba ért, beleöntöttem a tálba, ahol a többi hozzávaló szeretettel várta és együtt lubickoltak. Szépen összegyurmáztam, majd letakartam és hagytam megkelni.
-          Kb. 1órát pihentettem a tésztát és rágtam a körmöm, hogy vajon megkel vagy nem kel meg, kuka vagy sütő. Hál’ istenek az utóbbi történt.
-          Megfeleztem az óriásira növekedett tésztát, majd kinyújtottam először az egyiket majd a másikat és csíkokra vágtam.
-          Az alufóliával bélelt gurigát olvasztott vajjal megkentem (lehet, nem kell, ezt magam találtam ki) és rátekertem a csíkokat, újra és újra. Egyik gurigát követte a másik guriga.
-          A feltekert csíkokat megkentem tojással és megszórtam minden oldalát fahéjas cukorral (fahéj és kristálycukor ízlés szerint)
-          Belehelyeztem a margarinnal kikent tepsibe és irány a sütő.
-          A sütőből többször kikaptam és forgattam, ez baromi macerás volt. Legközelebb grillen vagy kürtöskalácssütőben csinálom. Persze ha lesz legközelebb és lesz olyan készülékem.)
-          Kalácsok egyébként akadálymentesen lejönnek a gurigáról sütés után.

 

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése