2013. március 17., vasárnap

Futni jó!




Egy rövid időre üdvözletét tette a tavasz pár napra pár órára, így barátnőmmel mi is kedvet kaptunk a futáshoz. Jövő héttől egy meghatározott edzésterv szerint szeretnénk futni, ami jó pár hétre kiterjed. Majd veletek is megosztom, így ti is beiktathatjátok. Addig is itt egy kis eligazítás a futáshoz.
Miért jó a futni:
- Erősíti a szívet, a keringési rendszert és az immunrendszert
- Növeli a tüdőkapacitást, állóképességet, és a koncentrálóképességet
- Formál (comb, fenék, vádli, has, derék, kar)
- Javítja a kondíciót, az arcbőr vérellátását és rugalmasságát.  
- Csökkenti a menstruációs fájdalmat és a narancsbőr mértékét a problémás területeken
- Oldja a stresszt
- Segít a magas vérnyomás és az érelmeszesedés kialakulásának csökkentésében.
Fontos:
- Bemelegítést soha ne hagyjuk ki, legyen szó bármekkora távról, és ez természetesen nem csak a futásra vonatkozik, hanem más edzésekre is. Íme, egy kis segítség:
- A futás után ne feledkezzünk meg a levezetésről (pár perc séta lassú tempóban) és a nyújtásról sem (váll, derék, comb, vádli). A nyújtópozíciókat kb. 20mpig tartsuk meg.
- Éhnyomorral ne fussunk! Edzés előtt 1 órával igyunk és együnk valamit, így elkerülhetjük a rosszullétet.
- Mérettől függetlenül legjobb, ha elkerüljük, hogy önálló életet éljenek melleink, ezért fontos a méretnek megfelelő, rugalmas anyagból készült, a melleket jól rögzítő sportmelltartó használata.
- Ha nincs pulzusmérő, akkor úgy tesztelhetjük, hogy futás közben csevegünk valakivel, amennyiben ez nem okoz gondot, akkor megfelelő pulzustartományban „dolgozunk”.
Ti szerettek futni?

Forrás: wellnesscafe.hu, futasvelem.blogspot.hu

2 megjegyzés:

  1. Sajnos nem szeretek futni és utálom ezért magam de nem megy, bármennyire erőltetem!:(
    Többször belevágtam már és mindig feladtam 1 hét után....Ráadásul futótársam sincs, pedig úgy talán könnyebben rávenném magam.

    VálaszTörlés
  2. Előbb én sem szerettem, de nem csak futni. Aztán rájöttem, hogy megnyugtat, meg én leginkább az állóképességem növelése miatt kezdtem el. Esetleg próbálj meg zenét hallgatni közben. Tudom ajánlani a futasvelem.blogspot.hu facebook oldalát, ahol a követők elég sok pozitívumot, és inspiráló sztorikat osztanak meg, jó olvasni. Ha pedig társat keresel talán segíthet a Futótárs facebook oldala:) Vagy talán valami más mozgásformát kellene keresned, amiben meglenne a kellő motivációd:)

    VálaszTörlés