2013. február 14., csütörtök

Egyszerűen nagyszerű túrós süti mazsola nélkül!



Pár hete egy nagyon egyszerű, gyorsan elkészíthető és utólag elmondhatom azt is, hogy nagyon finom süti receptjére bukkantam rá. A hozzávalók nem bonyolultak, nekem azonban mégis gondjaim voltak a beszerzéssel. Helyi vásárba készültem, amikor hazafelé meggondoltam magam, hogy mégis aznap készítem el a sütit, így bementem a boltba, azonban a hozzávalókra nem emlékeztem, mert már régebben mentettem le a receptet, például a túrúból fele annyit vettem, ezért vissza kellett mennem, közben elfelejtettem citromot venni, de otthon pont találtam egyet.
Hozzávalók:
500 g túró
2 ek liszt
4 ek búzadara
100 g puha margarin
8 ek cukor
1 csomag vaníliás cukor
1 citrom reszelt héja
1 csomag sütőpor
3 ek tojás
1 csipet só
Tetejére:
1 kis doboz tejföl (140 g)
1 ek liszt
1 tojás
1 ek cukor
Elkészítés:
A hozzávalókat egy tálban összekeverjük, majd egy tepsibe töltjük, én elég vékonyan töltöttem meg a tepsit, kb., mint a hüvelykujjam, vagy még kisebb, nem szeretem a nagyon tömör sütiket. Többször keveset az elvem! Ha kész összekeverjük a tetejére való hozzávalókat és megkenjük, majd sütőbe tesszük. Ha kész hagyjuk kihűlni, úgy könnyebb felszeletelni, mint melegen, majd porcukorral meghintve tálalhatjuk. Egyszerűen nagyszerű túrós süti mazsola nélkül! Próbáljátok ki!

Az eredeti recepthez képest vannak eltérések. 750gramm túró helyett csak 500 grammot használtam (mert ennyit vettem azt is 2 részben), vaj helyett margarint használtam (egy percre betettem kicsit olvadni, hogy könnyebb legyen vele dolgozni), illetve egy teáskanál sütőpor helyett egy egész csomagot tettem bele.

3 megjegyzés:

  1. Gálné Kiss Marcsi2013. február 14. 21:32

    Tetszik a blogod. :) Én meggybefőttet szoktam szórni a száraz hozzávalókra, aztán a tejfölös-tojásos keverék.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ennek örülök, remélem majd máskor is bekukkantasz!
      És mindkettő tippet köszönöm:)

      Törlés
    2. Gálné Kiss Marcsi2013. február 14. 23:44

      Szívesen! :)

      Törlés